TO

4 października  uczestniczyliśmy w  52 MINI RAJDZIE, który od lat cieszy się w naszej szkole dużą popularnością (tym razem - 52 uczniów i 6 nauczycieli!).  W tym roku, oprócz poznawania Bieszczadów  i siebie nawzajem, naszym celem było uczczenie 100 lecia Niepodległości Polski. Mieliśmy w planie zdobycie Małej i Wielkiej Rawki oraz szczytu, na którym stykają się granice Polski, Słowacji i Ukrainy - Kremenaros.

Doskonale (czyżby?) wiedzieliśmy  o czekających nas w górach warunkach pogodowych, więc każdy (prawie..) wyposażony był w ciepłą zimową kurtkę oraz nakrycie głowy. Podróż z Leska na Przełęcz Wyżniańską uświetnił nam Prof. Brajewski – nasz przewodnik, który niemalże całą drogę opowiadał nam o historii i geografii Bieszczadów. Słuchaliśmy uważnie ze świadomością, że pod koniec rajdu będzie  konkurs z atrakcyjnymi nagrodami w postaci ocen z danych przedmiotów.
Z początku droga na górę nie stanowiła większego problemu, jednak po wyjściu z lasu dokuczał nam wiatr oraz deszcz ze śniegiem. Panująca w górach pogoda wymusiła zmianę planów  -zrezygnowaliśmy z wyjścia na Kremenaros  -   nie przeszkodziła nam jednak w odśpiewaniu, z flagą biało – czerwoną w rękach, Mazurka Dąbrowskiego (4 zwrotki!) na najwyższym szczycie naszej trasy – Wielkiej Rawce (1307mnpm.) Chcieliśmy w ten sposób oddać cześć Wszystkim, dzięki którym żyjemy dzisiaj w wolnej i pięknej Polsce!!!
Kilkanaście osób zdecydowało się w tej pogodzie dojść chociaż do granicy z Ukrainą, a reszta razem z deszczem spłynęła ze szczytu. Zeszliśmy niebieskim szlakiem i na parkingu przed Ustrzykami Górnymi,  gdzie czekaliśmy na autobus, zorganizowaliśmy turniej wiedzy, którą owego dnia nabyliśmy.  Składał się on z części historycznej i krajoznawczej.  Zwycięzcą w konkursie historycznym została Martyna Markuc (3a), a w konkursie geograficznym – Ola Szumańska (3b).  Ogłoszony był jeszcze konkurs na hasło rajdowe. Było ich kilka, ale zapamiętałem jedno – "NA TYM MINI RAJDZIE  NIEPODLEGŁOŚĆ CZCIMY, W SŁOŃCU, DESZCZU, ŚNIEGU PO GÓRACH  CHODZIMY”. Po wyłonieniu zwycięzców wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną.
Pomimo niezbyt sprzyjającej aury wszyscy świetnie się bawili i po 8 godzinnej wyprawie rozśpiewany autobus dojechał do Leska, gdzie wszyscy w dobrych humorach rozeszli się do domów.

Link do galerii zdjęć z rajdu

Filmik ze szczytu Wielkiej Rawki

Uwaga, jeśli ktoś ma ciekawe zdjęcia z Mini Rajdu proszę o przesłanie na maila: liceum.lesko@gmail.com